Komentarz - XXIII Szkoła Dydaktyki Matematyki - wrzesień 2009

Niestety, prawdopodobnie z uwagi na brak czasu, nie miałem możliwości odpowiedzieć w czasie konferencji na ważne i interesujące uwagi, jakie padły z sali. Pozwolę sobie więc dopowiedzieć kilka spraw tutaj. Zapraszam też do dalszej dyskusji w tym miejscu.


1. Oczywiście, przedstawione zadania są trudne. Jednak wydaje się to usprawiedliwione kilkoma przyczynami:

2. Można dyskutować, czy egzamin maturalny jest właściwym miejscem dla zadań zawierających istotną zawartość nowych pojęć itp. dla ucznia. Jednak moim zdaniem odpowiedź na to pytanie jest pozytywna: przy ponad 10 zadaniach, jedno zadanie sprawdzające de facto przede wszystkim umiejętność czytania tekstu matematycznego ze zrozumieniem, a nie znajomość schematów rozwiązań mniej lub bardziej typowych zadań wydaje się dobrym pomysłem.

3. Last but not least – zgadzam się, że tytuł referatu był dobrany niezbyt szczęśliwie, a mówiąc wprost – powinien po prostu brzmieć inaczej. Jest jednak za późno, by to zmienić;).

– Marcin Borkowski 2009-09-04 17:02 UTC